Haha, Julia Jansson din tok.

Hej standard ! , Bara så ni inte ska glömma     " inlägg var idag"

Jupp hejsan :D Vitt skumm e nice så ni vet

Skolan idag, Gunnilla vad sjuk så vi fick ha emma det vart bara glos träning yes 23 spanska glosor i morgon jga tänkte skriva dom nu 

La republica - Republiken
La situacion - Läget
Al sur de - Söder om
Una meseta - Högplatå
Un volcan - Vulkan
La poblacion - Befolkning
De habitantes -Invånare
% - Por ciento
Los indigenas - urinvånare
Meztiso/a - indian blandat med en vit... alltså en svart neger som knullar med ett fullblod... *Nej nej nej en indian

El castellano - Spanska
Oficial - Officiell ( rätt svår)
Las lenguas indigenas - Ursprungspråken
El cultivo - Odlingen
El Platano - Bananen
El maiz - Majsen
El azucar - Sockret
La tierra - Jorden
El analfabetismo - Analfabetism
La moneda - Myntenheten
El simbolo nacional - National symbol
Los descendientes - ättlingar
Los indios mayas - maya indianerna
Pertenecer - Att tillhöra
.
.
.
.
.
.
Kom på att det där inte var mkt tille tt nlägg.. aja marknad imorgon får se om jag går standard skulle ifåfall smita ihopp. Men vi får se jag har gjort negerbollar just nu står de i kylen och ska bli kalla så jag kan rulla dom :) Shock hott gott 
Jag kan spanska glosor actually,i can all Vi har prov på fredag det är engelska skit svårt får se hur det går 
Okeeeyy som urban skriker ut ! , btw så gilla han mitt skratt såklart ? ;P :P 
Aja , nu ni ska jag kollla upp mitt bajs som väntar ! Ciao


.
.
.
.
.
Haha, bara för att jag är så snäll, dom 2 inläggen ovanför har julia skrivit men hade råka skriva det på mys blogg.
Hahaha, KLANT!
Hahahaha, Julli & jag skämde ut oss lite i dag, men sånt får man bjuda på? ; )
Nu ska jag göra mig i ordning, fast ne.
Kommer nog inte blogga mer i dag.
Sen LILLY, haha blev fan livrädd för bilden, om det nu var Lina? :o
Jaja, skit samma.. BULLSHIT är det ända jag skriver om..
Hmm, Matte prov i morgon för mig. TAGGA! ; )
Sen matte läxa tills på Fredag, gash måste göra den, sen prov då också?
Ååå, jag orkar inte ! :'( ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0