FJED GÄSTBLOGGAR yeah!

CHACHCCA BLOGGGEn! FJED NI VET DEN DÄR SNYGGA I STANDARD lr vah? hahahaha
idag har jag och pär "sprungit"  skoljoggen mde johan änz. sen pluggade vi me d lena. fett gott me mjölk på lunchen. efter skolan tog vi bussen in till norrtälje och köpte grejer,

Nya Testamentet finns det ett antal böcker från efterapostolisk tid, som av kristna samfund räknas som "apokryfer" i meningen att de inte är normativa för kristen tro och liv. Flertalet av dessa är av gnostisk härkomst, det vill säga de härrör ur en inriktning som inom kristendomens dominerande grenar kom att bedömas som irrlärig. En sådan är Thomas barndomsevangelium. Några av apokryferna var föreslagna att godkännas när man i slutet av 300-talet skulle slå fast Bibelns kanon, bland andra diskuterades Petrusapokalypsen och Hermas Herden.

Den äldsta kristna förteckningen över auktoritativa skrifter, den så kallade Muratoriska kanon från slutet av 100-talet, överensstämmer med Nya Testamentet som vi känner det idag, förutom att några av de kortaste breven saknas. De så kallade "apostoliska fäderna" (efterapostoliska förkunnare och författare) ger samma bild av att de fyra evangelierna, Apostlagärningarna och Paulus brev aldrig ifrågasattes av de kristna. Redan i Nya Testamentet finns tecken på att till exempel Paulus brev ansågs ha samma status som Gamla Testamentet (2 Petrus 3:15-16). Vid koncilierna i Hippo (393 e.Kr.) och i Karthago (397) slogs till sist fast vilka böcker som skulle ingå i kyrkans skrifter.

De böcker som kom att utgöra denna kanon var sedan länge välkända och använda i församlingarna. Den nytestamentliga kanon behöver inte ses som en normerande lista som gav de nämnda böckerna auktoritet, utan kan betraktas en lista över böcker som redan hade vunnit auktoritet. Dessa ansågs komma från apostlarna, innehålla deras lära och vittnesbörd och stämma överens med Gamla Testamentet. En anledning till att den kristna kyrkan förtecknade vilka böcker som skulle tillhöra den nytestamentliga kanon[1] var att man genom kyrkomötes- och synodalbeslut slagit fast[2] att personer man betraktade som irrlärare[3] försökte smussla in sina tankar i den kristna församlingen genom att författa skrifter i apostlarnas och andra bibliska personers namn.

oj sorry de vart fel där hhihhihhhihiiiihiihihihihihihihihi gay, FILIP ERICSSON.
 
de va iaf 256 grader på bussen hem till pär, fast de va lätt värt de, grejer, hemma hos pär vart de cola dirr för de va så jävla varmt sen bah upp å fpressaaa, sen när jag väntade på att pappa skullle komma med datorn så spelade jag lite fifa. :D:D:D::D:D:D::D:D:D sen när pappa kom vare bah börja pressa!
sen grejer, nyss kom my in och snackade om grejer å att johan å matilda iinte kundå gå av bussen för att dörren va cp, sen jagade pär ut henne, nu sitter vi här , och pär säger att jag ska skriva fakta om wow men nä palla fan nt.
tar en godis nu. äter den.
melongrej, brb
[18:34:36] [2] [Fêrdinand]: LFM TO ICC25! NEED TANKSSSSS! LINK ACHIVMENT AND GEARSCORE. 4 BOSSES + GUNSHIP HC! ska man joina? ser ut som en bra grp, lr inte???
aja brb
pär tar godis nu. lika bra de, kollar på hans tv atm som är avstängd
kewl.
pär; vad ska man göra?
jag; berättar sen.
FILIP ÄR MED RASMUS BRA ATT VETA KUL OCKSÅ. undra om dom fiskar kanske? får hoppas de.
jojhHAN L;dDDdddD loggade in. nice fan :D::D:D:

Guidar pär på wow.
 pär hämta läsk till mej <33333333

det bästa med att blogga på "Standards" är att man får så många nya vänner och att alla känner sig välkommna, jag tycker de ska bli jättekul när alla ska till badhuset på tisdag, hih jag är ingen bra bloggare men jag försöker ju iallafall.

ägde pär på fifa nyss
försöker få emmy att skaffa facbook, men de verkar ju inte gå..... svårt att bar askaffa skiten? men vi kommer kämpa för att du ska skaffa de emmy, LOVAR! :D  men de är lugna puckar .
emmy frågade om jag ville blogga på jordens bästa blogg, fast de håller jag ju redan på med. :D

PÅ med lan kepsen! sådär ja

pär har haft snorren framme hela dan också för er som vill veta
snyggjocke har ju ny profilbild på facebook också, riktigt het ni borde spana in den. ;)

Föråt att jag skrev om bibeln där uppe men jag kände mej tvungen:)

nu har vi kollat på ett gäng snyggisar på facebook med my, å dom snyggosarna va riktigt heta kan jag lova !

nu fråga johan massa skit som han inte enz själv vet vad de är.... bra grapp. han kämpar iallafall för sverige

vann över pär på fifa IGEN ;) grym tiep pressare

jag måste bara säga att det är jävligt varmt här inne :O svettas YEAH
mullle meck, de är grejer de bygger bilar å båtar å hus å grejer fan vilken kille (y)

aaahh iskall cola dirr från kylen (H) ganska cool.

de sög ju förfan å skriva man orkar ju inte de ............... tiep men fan
nu räcker de fan tänkte skriva mkt men så blev de nt synd...

skitkewl att blogga okej bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0